torsdag den 12. august 2010

7 dage, 1.800 sessioner, 8000 papers, 10.000 deltagere...

Netop hjemvendt fra min debut på 'Acadamy of Management's årlige mega-konference i Montreal, Canada. Totalt overvældende. Jeg er simpelthen fyldt med indtryk, idéer, kontakter, muligheder og frustrationer.

Programmet fylder lige så meget som en telefonbog, og det tog meget tid bare at sætte sig ind i konceptet og de mange divisioner.

Største skuffelse var divisionen ''Management, Spirituality and Religion (MSR)'. Jeg deler på mange måder interesser med gruppen, men jeg var meget skuffet over det akademiske og intellektuelle niveau. Det nytter ikke noget at man forholder sig ukritisk til religion og spiritualitet. Jeg deler grundtanken om at spiritualitet har enorm potentiale i arbejdslivet - men, jeg mener også at det ureflekteret kan gøre enormt skade.

Til det mest positive er der to kandidater.
Dels var jeg meget begejstret for en 'battling' der udspillede sig imellem teologi og filosofi på 'Critical Management Studies' forkonference. Det var virkeligt forløsende for mig og af høj underholdningsværdi. Lad os få mere at det.  (Teologen Martin Herbst har sagt at han er klar - er der en filosof der tør stille op i det andet ringhjørne?)
Dels følte jeg at min akademiske hjemløshed blev opløst, da jeg deltog i et par møder i 'Strategic Human Capital' der søger at samtænke human kapital med det strategiske element i corporate.
I det hele taget er tasken fyldt med papers, nyhedsbreve, links og kontakter som skal studeres videre.

PS: Havde blandt andet lejlighed til at lytte til promonete personer som Henry Mintzberg og Peter Senge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar