fredag den 14. maj 2010

Der er penge i Corporate Humaiora

Spændnede blog-indlæg af professor Anders Drejer om humaiora i corporate. Motiverende læsning for alle corporate humanister.

Corporate er simpelthen ved at forstå hvad et menneske er, og det lover godt for fremtidens arbejde. Og det lover selvfølelig godt for humanisterne.

Psykologerne har forlængst fundet ud af, at der er noget der hedder organisationspsykologi. Filosofferner er kun lige begydt udi organisationsfilosofi. Organisations-teologien er dog stadig noget, der lader vente på sig!

Motiverende læsning.... omend jeg som teolog - og derfor ikke rigtig humanist - stadig kan have svært ved præcist at formulere min humanistiske kompetence endsige bringe den i anvendelse. - Men jeg er ret fortrøstningsfuld med at det nok skal lykkedes en dag.

Læs mere i 'Humaniora - Erhvervslivets nye grundstof' Academica 2009. En spændende bog med en ny og innovativ idé. Jeg fik lov at bidrage sammen med min fremsynede HR-chef.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar